Sabtu, 12 Disember 2009

9/10 rezeki di dunia adalah dgn perniagaan.

Ramai yg tanya sistem piramid tu hapa?....erm korang tau tak sistem piramid tu hapa? Yg paling kelakar bila org yg kerja makan gaji tuduh org lain yg buat biz itulah sistem piramid. Tak sedar ker org yg kerja makan gaji tu la yg menjalankan sistem piramid yg sebenarnya.

Sistem piramid maknanya sistem kapitalis iaitu sistem penindasan yg diamalkan oleh org yg kaya zaman dulu....kira mcm tuan dgn hamba la tu...tapi zaman sekarang 95% org bekerja ikut sistem piramid ...contoh sistem piramid yg paling senang ialah org yg kerja makan gaji....cuba kita perhatikan, org bawah buat kerja bagai nak giler tapi yg kaya bos dan kroninya, buat kerja rajin manapun dapatlah gaji yg termaktub dalam surat tawaran kerja....jaminan kerja x payah cerita la, mana ada org makan gaji ada jaminan kerja sebab klu ekonomi gawat bila2 masa jer bos boleh kasi VSS, demam lebih jer kena warning letter, hari2 redah jem masa pergi dan balik kerja utk berkhidmat dan mengkayakan bos....

kenapa perlu rajin utk org lain? kenapa tak rajin utk diri kita sendiri?
sebab kita dah dipogramkan dengan pendidikan sekular dari awal lagi....korang pernah dgr ungkapan nie....belajar rajin2 ya, nanti boleh masuk universiti, lepas tu boleh dapat kerja bagus, pastu boleh dapat GAJI banyak, pastu boleh hantar mak abah pegi haji...

9/10 rezeki di dunia adalah dgn perniagaan, tak pernah lak aku dgr 9/10 rezeki di dunia dgn kerja makan gaji, pelaburan dan yg duduk diam dapat duit.tetapi.........!
Jgn Beralasan..Buat Biz tanpa risiko..I share dgn u then u decide..

am9897group@yahoo.com

Penaja

Pengikut

Iklan Banner Hanya RM10/Sebulan
Iklan Penaja

http://www.kekcoklat.com/images/banner/banner468.gif